Ledenvoordeel FNV

Vakbond FNV wilde een exclusief voordeelprogramma. Wij ontwikkelden en implementeerden Ledenvoordeel FNV. Ook zijn wij verantwoordelijk voor meting, evaluatie en doorontwikkeling.

De vraag

FNV bood haar leden een generiek voordeelprogramma aan. Dit programma was duur en werd weinig gewaardeerd. FNV vroeg ons het programma opnieuw te positioneren. Het doel: de loyaliteit van 1,4 miljoen leden vergroten, een kostenbesparing en passende, exclusieve voordelen voor de leden.

Aanpak

We ontwikkelden en realiseerden een concept waarbij we het aantal benefits reduceerden tot een herkenbaar geheel. We voerden een gebalanceerde mix in van structurele en tijdelijke partners. Bestaande dragers, nieuwe dragers en contactmomenten worden zo optimaal mogelijk ingezet. Ook voerden we kwaliteitsnormen in.

Resultaat

85% van de leden kent Ledenvoordeel FNV. Het gebruik door leden is meer dan vertienvoudigd en wordt goed gewaardeerd. De kosten zijn nu 10% ten opzichte van het oude voordeelprogramma. Op deze manier zorgt het programma al tien jaar voor loyale FNV-leden.

Meer informatie over deze case? Bel ons!
030-2347130
Case

Longfonds - welkomstprogramma donateurs

Meer betrokkenheid, binding en waardering voor donateurs: dat was de wens van het Longfonds. We ontwikkelden en implementeerden een welkomstprogramma voor nieuwe donateurs.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstprogramma Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees