UNICEF loyaliteitsonderzoek

UNICEF wilde binding en betrokkenheid van donateurs verhogen. Dunck heeft een uitgebreid loyaliteitsonderzoek uitgevoerd. Op basis van de resultaten zijn per segment stappen geformuleerd voor het optimaliseren van de Donor Journey.

De vraag

UNICEF heeft Dunck gevraagd om de binding van de leden in kaart te brengen. Onderdeel van de opdracht was het vaststellen van de belangrijkste drivers van loyaliteit. De inzichten uit het onderzoek waren input voor het opstellen van een nieuwe behoudstrategie en behoudaanpak voor de komende jaren.

Aanpak

Dunck heeft een unieke en beproefde onderzoeksmethodiek. Bij UNICEF is kwantitatief onderzoek en verdiepend kwalitatief onderzoek ingezet, waarbij gebruik wordt gemaakt van de Charity Support Score (CSS). Op basis van de resultaten zijn vervolgstappen geformuleerd voor de behoudstrategie.

Resultaat

UNICEF heeft een volledig beeld van de loyaliteit van haar leden. De organisatie weet wat de belangrijke drivers van loyaliteit zijn. Er is inzicht in het profiel en de voorkeuren van leden. Daarnaast zijn resultaten afgezet tegen de CSS benchmark. De inzichten zijn doorvertaald naar de nieuwe behoudstrategie.

Meer informatie over deze case? Bel ons!
030-2347130