Charity Support Score

Jij weet als geen ander hoe belangrijk loyaliteit onder je donateurs is. Je wilt succesvolle verbeteringen doorvoeren in jouw loyaliteitsaanpak en bent op zoek naar een onderzoeksmethode wat afgestemd is op jouw doelgroep. Dunck heeft speciaal voor goede doelen de Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Deze meet met één score de loyaliteitsattitude van donateurs. Bovendien wordt de totale loyaliteitsaanpak van het goede doel geëvalueerd.

CSS: hét instrument om donateursloyaliteit te meten

De Charity Support Score is een uniek en bewezen onderzoeksmethodiek voor goede doelen. Met de CSS wordt loyaliteit op verschillende dimensies in kaart gebracht en gelinkt aan CSS branche informatie. Doordat scores zijn afgezet tegen benchmarkcijfers krijg je extra grip op donateursloyaliteit en krijg je een volledig beeld van de loyaliteitsattitude van je donateurs.

Samen met Dunck verbeter jij je loyaliteitsaanpak op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Vervolgens formuleren wij samen met jou vervolgstappen voor het behouden van je donateurs op lange termijn.

CSS benchmark 2018

Sinds 2015 voert Dunck een benchmarkonderzoek uit, waarbij de CSS van verschillende goede doelen onderling wordt vergeleken. De benchmark geeft inzicht in de mate van loyaliteit onder donateurs van Nederlandse goede doelen. In 2018 hebben 20 goede doelen deelgenomen aan het onderzoek.

Ben jij benieuwd naar de resultaten van de CSS benchmark 2018? Vul je e-mailadres in en wij sturen het benchmarkrapport per e-mail naar je toe.

Wij hebben CSS metingen gedaan voor:

Wat klanten over ons zeggen

Meer weten over de Charity Support Score?

Vul het contactformulier in en laat ons contact met jou opnemen.

Case: UNICEF loyaliteitsonderzoek

UNICEF wilde de binding en betrokkenheid van donateurs onderzoeken en vervolgens verhogen. Dunck heeft daarom een uitgebreid kwantitatief en kwalitatief loyaliteitsonderzoek uitgevoerd, met behulp van de Charity Support Score (CSS). Vervolgens zijn de resultaten afgezet tegen de CSS benchmark.

Op basis van deze resultaten zijn per segment stappen geformuleerd voor het optimaliseren van de Donor Journey.

Wil je ook inzicht in de loyaliteit van de achterban?

Neem contact op met Dunck en samen kijken we naar de mogelijkheden om jou te helpen inzicht te krijgen in de loyaliteit van jouw achterban. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Leon Toonen

Meest gelezen artikelen op Loyaltyfacts.nl