Affiniteitsprogramma

Affiniteitsprogramma’s haken in op het intenser laten beleven van een relatie of product. Dit kan bijvoorbeeld door extra service, informatie, privileges, etc. Je inspireert de klant en bouwt aan diepgaande emotionele binding. Door middel van een affiniteitsprogramma bindt je loyale klanten aan je merk of bedrijf. Je geeft loyale klanten een gevoel van waardering. Een affiniteitsprogramma is een van de vele loyalty programma’s.

Methodiek van een affiniteitsprogramma

Als loyalty specialist ontwikkelen we een geheel aan relevante activiteiten op het gebied van affiniteit. Samen met jou werken we aan een onderscheidend affiniteitsprogramma. Met service-plus bied je meerwaarde door het leveren van additionele diensten, zoals verdiepende informatie in de vorm van een magazine of app. Met privileges bied je voorrechten bij jouw organisatie of bij aansprekende partners. Ook speciale evenementen, voordelen en/of sparen kunnen onderdeel zijn van een affiniteitsprogramma. Indien gewenst nemen wij als loyalty specialist ook de implementatie en het beheer op ons, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Resultaat van een affiniteitsprogramma

Na afloop van het traject heb je een affiniteitsprogramma waarmee je de emotionele klantbinding met jouw merk vergroot en waarmee jouw klant merkvoorkeur opbouwt. Je maakt de merkwaarden tastbaar. Je vergroot de loyaliteit en de intrinsieke overtuiging van jouw klant. De klant identificeert zich met jouw merk en je creëert ambassadeurs. Op basis van een meting kunnen we continu blijven sturen op het affiniteitsprogramma, met het doel om meer loyale klanten te behalen.

Case: AccorHotels programma optimalisatie

Hotelketen AccorHotels had al haar eigen programma Le Club AccorHotels, maar deze voldeed nog niet volledig. Ze wilde de impact hiervan vergroten en vroegen daarom Dunck om hulp.

Het doel was om de benefits en contactmomenten binnen het programma beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Om dit te bereiken voerden wij klant- en stakeholderonderzoek uit.

Resultaat is dat AccorHotels nu meer inzicht heeft in de resultaten van en ervaringen met het huidige programma. Daarbij kwamen we tot verschillende quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het bestaande programma.

Deze bedrijven hielpen wij o.a. met een affiniteitsprogramma:

Wat klanten over ons zeggen

Affiniteitsprogramma opzetten? Neem contact op!

Ben je benieuwd wat wij als loyalty specialist voor jou kunnen betekenen? Een affiniteitsprogramma is een van de vele loyalty programma’s die ingezet kan worden voor meer loyale klanten en klantbehoud. Neem contact met ons op en samen kijken we naar de mogelijkheden voor een hartveroverend affiniteitsprogramma. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

Leon Toonen