Affiniteitsprogramma

Affiniteitsprogramma’s haken in op het intenser laten beleven van een relatie of product. Dit kan bijvoorbeeld door extra service, informatie, privileges, etc. U inspireert de klant en bouwt aan diepgaande emotionele binding.

We ontwikkelen samen met u een geheel aan relevante activiteiten op het gebied van affiniteit. Met service-plus biedt u meerwaarde door het leveren van additionele diensten. Informatie kan verdiepen en aantrekkelijk zijn in de vorm van een magazine of app. Met privileges biedt u voorrechten bij uw organisatie of bij aansprekende partners. Ook speciale evenementen, voordelen en/of sparen kunnen onderdeel zijn. We kunnen implementeren en beheren. Inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Het resultaat

U vergroot de emotionele binding met uw merk en uw klant bouwt merkvoorkeur op. U maakt de merkwaarden tastbaar. U vergroot de loyaliteit en de intrinsieke overtuiging. De klant identificeert zich met uw merk. U creëert ambassadeurs.

 

Case

AccorHotels programma optimalisatie

AccorHotels wilde de impact van haar programma vergroten door benefits en contactmomenten beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Wij voerden klant- en stakeholderonderzoek uit. Zo kwamen we tot quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het programma.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstcyclus Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees

Enkele Loyalty Program cases

Artikel op Loyaltyfacts.nl

Belonen van Engagement

Klanten belonen voor hun ‘engagement’, een veel gehoorde term. Maar wat houdt dit eigenlijk precies in? Klanten belonen voor hun aankoopgedrag door middel van spaarpunten, is een fenomeen dat we al lang en goed kennen. De laatste jaren groeit echter de behoefte van zowel consumenten als het bedrijfsleven om klanten veel breder te belonen dan alleen op aankoopgedrag.…
Lees het complete artikel

Programmaveranderingen en merkentrouw

Bijna elke hotelketen heeft tegenwoordig een loyaliteitsprogramma waarbij de consument wordt beloond voor boekingen. De bedoeling is om op deze manier merkentrouw te creëren. Maar wat gebeurt er met die merkentrouw wanneer je het loyaliteitsprogramma tussentijds aanpast?…
Lees het complete artikel
Meer weten over affiniteitsprogramma's? Neem contact op met Dunck.
Contact