B2B loyaliteitsprogramma

De invulling van loyaliteitsprogramma’s in B2B is anders dan op de consumentenmarkt. De besluitvorming en klantrelatie is complexer en de diversiteit is groter. Het programma dient naadloos te integreren in jouw relatiemarketingmix.

Methodiek

We analyseren het klanttype, de beslissingsmodellen en alle bestaande relatiemarketing activiteiten. We ontwikkelen een samenhangend geheel aan loyalty benefits dat hier optimaal bij aansluit. In B2B worden grotendeels affiniteitselementen gebruikt als extra service, informatie en/of privileges. Maar soms ook voordeel of sparen. We kunnen het programma voor je implementeren en beheren, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Resultaat

Je hebt een goed onderbouwd B2B loyaliteitsprogramma, inclusief paraplu, communicatie, systemen en het financieel model. Hiermee vergroot je de impact van jouw relatiemarketing activiteiten. Je bouwt aan bekendheid, vertrouwen en verbondenheid met jouw organisatie. De gekanaliseerde focus op de klant resulteert in minder uitstroom en meer bestedingen.

Case: AccorHotels programma optimalisatie

Hotelketen AccorHotels had al haar eigen programma Le Club AccorHotels, maar deze voldeed nog niet volledig. Ze wilde de impact hiervan vergroten en vroegen daarom Dunck om hulp.

Het doel was om de benefits en contactmomenten binnen het programma beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Om dit te bereiken voerden wij klant- en stakeholderonderzoek uit.

Resultaat is dat AccorHotels nu meer inzicht heeft in de resultaten van en ervaringen met het huidige programma. Daarbij kwamen we tot verschillende quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het bestaande programma.

Deze partijen hielpen wij o.a. met een loyaliteitsprogramma:

Wat klanten over ons zeggen

Hulp nodig bij jouw loyaliteitsprogramma?

Neem contact op met Dunck en samen kijken we naar de mogelijkheden om jou te helpen bij een loyaliteitsprogramma. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

Leon Toonen