Engagementprogramma

Je vervlecht het merk met loyalte klanten. Het merk stimuleert en faciliteert beleving en interactie. Klanten zien jouw merk als toonaangever. Je bouwt aan solide emotionele binding.

Methodiek

Het ontwikkelen van een succesvol engagementprogramma is een zorgvuldig proces. Het gaat om authenticiteit en relevantie. Benefits als services, privileges, voordeel, sparen, een magazine en events kunnen allen onderdeel zijn. De basis is een centraal thema dat past bij het merk en aansluit op de interesse van de klantgroep. We ontwikkelen de inhoud, dragers, communicatie, systemen, organisatie en het financieel model. We kunnen implementeren en beheren, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Resultaat

Door positieve ervaringen te faciliteren, wordt het merk onderdeel van de ervaring. Je bouwt aan sterke merkverbondenheid, diepgewortelde loyaliteit en ontvankelijkheid voor meerdere producten en diensten. Met een authentiek en relevant engagementprogramma, dat aantrekkelijke benefits faciliteerd, maak je van je eigen klanten ambassadeurs voor jouw merk.

Case: Loyalty Plan Nederlandse Energie Maatschappij

De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) had op verschillende gebieden een enorme ontwikkeling doorgemaakt en wilde zich nu ontwikkelen op het gebied van klantbehoud. De doelstelling was duidelijk: de beste worden op het gebied van klantbehoud.

Hiervoor hebben wij samen met NLE een projectteam samengesteld. Samen hebben we de huidige situatie in kaart gebracht en vervolgens stapsgewijs een uitvoerbaar plan opgesteld. Uiteindelijk is er een mooi strategisch loyaliteitsplan uit gekomen dat richting geeft aan het bereiken van hun ambitie.

Deze partijen hielpen wij o.a. met een loyaliteitsprogramma:

Wat klanten over ons zeggen

Hulp nodig bij jouw loyaliteitsprogramma?

Neem contact op met Dunck en samen kijken we naar de mogelijkheden om jou te helpen bij een loyaliteitsprogramma. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

Leon Toonen