Data-analyse

U beschikt over een grote hoeveelheid klantdata. Met deze data wilt u op eenduidige wijze inzicht krijgen in het loyaliteitsgedrag van uw klanten. Onze specialisten voeren de juiste analyses voor u uit en rapporteren helder.

Uitstroomanalyse geeft inzicht in welke klanten op welke momenten uitstromen. U kunt dit gebruiken voor het optimaliseren van de levenscyclus van klanten. Tevens kunnen we een voorspellend churnmodel ontwikkelen en integreren in uw data. Bij de analyse van klantwaarde weet u hoeveel een klant op welk moment waard is. Aanvullende segmentatie geeft een goed beeld van specifieke groepen klanten. We geven aansluitend advies hoe u uw klanten effectiever kunt benaderen.

Het resultaat

Inzicht en grip op het klantgedrag, de klantwaarde, de klantbehoeften, en de mate van relatiebereidheid van uw klanten. Het gevolg: een loyaliteitsstrategie met gerichte klantbenadering en effectieve campagnes en/of programma’s.

Case

AccorHotels programma optimalisatie

AccorHotels wilde de impact van haar programma vergroten door benefits en contactmomenten beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Wij voerden klant- en stakeholderonderzoek uit. Zo kwamen we tot quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het programma.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstprogramma Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees

Enkele Loyalty Insight cases

Artikel op Loyaltyfacts.nl

Hoe tevreden zijn wij over een loyaliteitsprogramma

Jaarlijks wordt er grootschalig onderzoek gedaan naar het gebruik van en de tevredenheid over loyaliteitsprogramma’s. In het onderzoek worden meer dan 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten bevraagd over meer dan 400 loyaliteitsprogramma’s binnen ruim 10 verschillende sectoren. Lees de laatste trends en ontwikkelingen.…
Lees het complete artikel
De CSS benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland.

Resultaten CSS benchmark 2016

De resultaten van de CSS benchmark 2016 zijn bekend. De loyaliteit van donateurs aan Nederlandse goede doelen is gemiddeld toegenomen. Meer dan 15 goede doelen hebben de CSS geadopteerd als hun centrale indicator voor loyaliteit. De meeste van hen zijn inmiddels begonnen met het vergaren van additionele inzichten en het verbeteren van de loyaliteit. Hierbij wordt veelal de CSS methodiek voor loyaliteitsmarketing toegepast.…
Lees het complete artikel
Meer weten over Loyalty Data-analyse? Neem contact op met Dunck.
Contact