Loyalty succesmeting

Investeert u in een loyaliteitsprogramma of campagnecyclus? Dan wilt u ook helder inzicht hebben in het resultaat. We evalueren gedrag en waardering binnen het initiatief en doen een objectieve impactmeting.

We zoomen in op gedragsdata. We bekijken de deelname in het geheel, maar kijken ook naar afzonderlijke onderdelen. Bijvoorbeeld respons op campagnes en gebruik van benefits. Aanvullend hanteren we klantonderzoek. Ook hierbinnen maken we onderscheid tussen waardering in het algemeen en onderdelen afzonderlijk. We stellen in de impactmeting objectief vast of het initiatief tot de gewenste veranderingen heeft geleid. Bijvoorbeeld als het gaat om NPS, uitstroom of klantwaarde.

Het resultaat

U heeft inzicht in het succes van alle onderdelen van uw loyaliteitsprogramma, campagnecyclus of volledige Loyalty Journey. U kunt onderbouwde beslissingen nemen over het optimaliseren van uw loyalty activiteiten.

Case

AccorHotels programma optimalisatie

AccorHotels wilde de impact van haar programma vergroten door benefits en contactmomenten beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Wij voerden klant- en stakeholderonderzoek uit. Zo kwamen we tot quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het programma.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstprogramma Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees

Enkele Loyalty Insight cases

Artikel op Loyaltyfacts.nl

Hoe tevreden zijn wij over een loyaliteitsprogramma

Jaarlijks wordt er grootschalig onderzoek gedaan naar het gebruik van en de tevredenheid over loyaliteitsprogramma’s. In het onderzoek worden meer dan 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten bevraagd over meer dan 400 loyaliteitsprogramma’s binnen ruim 10 verschillende sectoren. Lees de laatste trends en ontwikkelingen.…
Lees het complete artikel

Programmaveranderingen en merkentrouw

Bijna elke hotelketen heeft tegenwoordig een loyaliteitsprogramma waarbij de consument wordt beloond voor boekingen. De bedoeling is om op deze manier merkentrouw te creëren. Maar wat gebeurt er met die merkentrouw wanneer je het loyaliteitsprogramma tussentijds aanpast?…
Lees het complete artikel
Meer weten over Loyalty Succesmeting? Neem contact op met Dunck.
Contact