Klantonderzoek & NPS

Middels klantonderzoek maken we inzichtelijk hoe tevreden en loyaal uw klant momenteel is. Hierbij gebruiken we uiteraard ook de Net Promotor Score (NPS). We vertalen de onderzoeksresultaten naar concrete verbeterstappen.

We hebben ruime ervaring met het uitvoeren van klantonderzoeken en NPS-metingen. Tevens integreren we deze in campagnecycli en loyaliteitsprogramma’s. We maken de kwaliteit van de klantrelatie inzichtelijk, inclusief welke factoren daar invloed op hebben. We hanteren zowel kwantitatieve als kwalitatieve methoden. Denk hierbij aan: enquêtes, focusgroepen, interviews, etc. We vertalen onderzoeksresultaten direct naar strategische implicaties en concrete verbeterpunten rond klantloyaliteit.

Het resultaat

Klanttevredenheid en klantloyaliteit zijn helder inzichtelijk, inclusief achterliggende factoren. U beschikt over heldere resultaten in termen van NPS en andere relevante loyaliteitsscores. U weet waar u klantloyaliteit kunt verbeteren.

Speciaal voor Goede Doelen

Charity Support Score

Dunck heeft speciaal voor goede doelen de Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Deze meet met één score de loyaliteitsattitude van donateurs.

Lees meer

Enkele klantonderzoek & NPS cases


Meer weten over Klantonderzoek & NPS? Neem contact op met Dunck.
Contact
Case

UNICEF loyaliteitsonderzoek

UNICEF wilde binding en betrokkenheid van donateurs verhogen. Dunck heeft een uitgebreid loyaliteitsonderzoek uitgevoerd. Op basis van de resultaten zijn per segment stappen geformuleerd voor het optimaliseren van de Donor Journey.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstprogramma Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees
Meer weten over Loyaliteitsonderzoek? Neem contact op met Dunck.
Contact

Artikel op Loyaltyfacts.nl

De CSS benchmark geeft inzicht in de huidige loyaliteitsscore van goede doelen, gegeven door donateurs in Nederland.

Resultaten CSS benchmark 2016

De resultaten van de CSS benchmark 2016 zijn bekend. De loyaliteit van donateurs aan Nederlandse goede doelen is gemiddeld toegenomen. Meer dan 15 goede doelen hebben de CSS geadopteerd als hun centrale indicator voor loyaliteit. De meeste van hen zijn inmiddels begonnen met het vergaren van additionele inzichten en het verbeteren van de loyaliteit. Hierbij wordt veelal de CSS methodiek voor loyaliteitsmarketing toegepast.…
Lees het complete artikel

Loyalty Marketing DNA

Een introductie in de universele bouwstenen van loyaliteitsprogramma's en campagnes. De marketeer is de schepper van loyaliteitsoplossingen. Het Loyalty Marketing DNA zijn z’n bouwstenen. Ieder mens is hetzelfde, maar toch zijn we allemaal uniek. Dit komt door de samenstelling van ons DNA, onze universele bouwstenen. Hetzelfde geldt in zekere mate voor loyaliteitsmarketing. De diversiteit rond loyaliteitsprogramma’s en campagnes is enorm. Echter, allen zijn volgens Dunck opgebouwd uit dezelfde …
Lees het complete artikel