Retentie campagnes

Klanten die al een tijd inactief zijn, waarvan het contract afloopt, die na een klacht opstappen of die na een verandering in hun leven jouw organisatie verlaten. Een retentiecampagne richt zich op het behoud van deze risicoklanten.

Methodiek

We analyseren wat de aard is van de diverse (opzeg)risico’s en brengen deze in kaart. We ontwikkelen campagnes die de bron van het risico wegnemen. Deze kunnen gericht zijn op direct behoud. Bijvoorbeeld op verlengen van contracten. Of op indirect behoud. Bijvoorbeeld campagnes op klanten die inactief zijn, een klacht uiten of een verandering in hun leven ondergaan.

Resultaat

Jouw organisatie neutraliseert het opzegrisico en dringt het risico terug. Je vermindert de uitstroom en hebt een hogere gemiddelde klantduur. Ook versterk je de klantrelatie met jouw organisatie. We kunnen de campagnes voor je implementeren en beheren, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Andere loyalty journey oplossingen

Dunck biedt verschillende loyalty journey oplossingen. Hieronder vind je de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor een afspraak.

Wil jij ook een journey voor jouw klanten?

Neem contact op met Dunck en samen kijken we naar de mogelijkheden voor het opzetten van een loyalty journey. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

Leon Toonen