Welkomstprogramma

Jouw organisatie investeert om nieuwe klanten te werven. En vervolgens zeggen klanten op korte termijn weer op. Onder nieuwe klanten is de uitstroom vaak het grootst. Een welkomstprogramma helpt je bij het verminderen van deze uitstroom.

Methodiek

We ontwikkelen de verschillende stappen in deze campagne, toegesneden op jouw klanten. Er is aandacht voor het bevestigen van de keuze, tonen van interesse, opzetten van profielinformatie en op profiel gebaseerde vervolgcampagnes. We sluiten aan op de fase waarin de klant zich bevindt. Het welkomstprogramma beslaat vaak een periode van een tot twee jaar.

Resultaat

Je creëert vertrouwen bij de klant en geeft hem een prettige ervaring. Hij voelt zich bevestigd in zijn keuze. Je krijgt inzicht in klantgedrag en motieven. Je legt het fundament voor loyaliteit en reduceert direct uitstroom. We kunnen het welkomstprogramma aansluitend voor je implementeren en beheren, inclusief succesmeting en doorontwikkeling.

Case: Welkomstprogramma donateurs Longfonds

Meer betrokkenheid, binding en waardering voor donateurs: dat was de wens van het Longfonds.

Na een uitgebreide analyse ontwikkelden en implementeerden we een welkomstprogramma voor nieuwe donateurs. Een programma met allerlei contactmomenten, gedurende de eerste 18 maanden van het donateurschap.

Na ongeveer 1,5 jaar zagen we al de eerste succesvolle resultaten van het welkomstprogramma.

Wil je meer weten over een voordeelprogramma?

Vul het contactformulier in en laat ons contact met jou opnemen.

Andere loyalty journey oplossingen

Dunck biedt verschillende loyalty journey oplossingen. Hieronder vind je de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor een afspraak.

Wil jij ook een journey voor jouw klanten?

Neem contact op met Dunck en samen kijken we naar de mogelijkheden voor het opzetten van een loyalty journey. Wil je weten hoe wij met jouw gegevens omgaan, bekijk dan ons privacystatement.

Leon Toonen