Ontdek onze krachtige loyaliteitsprogramma's

Stimuleer klantbehoud
met een loyaliteits-programma

Zijn de verschillen met jouw concurrenten klein? Dan kan een loyaliteitsprogramma de doorslag geven. Een loyaliteitsprogramma voegt onderscheidende waarde toe aan jouw merk. Je geeft klanten een extra reden om herhaaldelijk voor jou te kiezen. Klanten voelen zich gewaardeerd doordat je hen iets extra’s biedt. Daarnaast ontsluit je hiermee een nieuw marketingkanaal om klantgedrag gericht te stimuleren en waardevolle klantinzichten te verzamelen. Wij ondersteunen je bij de ontwikkeling, realisatie en executie van diverse soorten loyaliteitsprogramma’s. Waar nodig op maat. 

Loyalty Program - loyaliteitsprogramma

Vier krachtige programma's voor B2B en B2C

Spaarprogramma

Een spaarprogramma stimuleert gewenste gedragingen van een klant. Deze gedragingen worden beloond middels virtuele punten. Hiermee bouwt de spaarder een saldo op welke uiteindelijk voldoende is om te verzilveren voor een passende incentive. Een spaarprogramma is ook heel geschikt om klantdata te verzamelen en verrijken. Aan de hand van jouw businesscontext richten we het programma op maat in. Zo stimuleer je de gedragingen die voor jou belangrijk zijn en sluiten de communicatie en incentives aan bij de relatie die jij met jouw klanten hebt. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over Vanreusel SnackCoins

Privilege programma

Een privilegeprogramma beloont een klant voor het ‘klant zijn’. Hierdoor creëer je toegevoegde waarde en laat je zien dat je de klant waardeert. Bijvoorbeeld met exclusieve voordelen, voorrang of voorrechten bij jouw eigen organisatie of bij geselecteerde partners. Je kunt middels een multi-layer structuur kiezen voor oplopende benefits. Daarmee stimuleer je ontwikkeling en behoud van waardevolle klanten. Het programma wordt op maat ontwikkeld zodat het past bij jouw product, dienst of doelstellingen. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over Ledenvoordeel FNV

Privilegeprogramma

Een privilegeprogramma beloont een klant voor het ‘klant zijn’. Hierdoor creëer je toegevoegde waarde en laat je zien dat je de klant waardeert. Bijvoorbeeld met exclusieve voordelen, voorrang of voorrechten bij jouw eigen organisatie of bij geselecteerde partners. Je kunt middels een multi-layer structuur kiezen voor oplopende benefits. Daarmee stimuleer je ontwikkeling en behoud van waardevolle klanten. Het programma wordt op maat ontwikkeld zodat het past bij jouw product, dienst of doelstellingen. Benieuwd naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan o.a. de case over Ledenvoordeel FNV

Affiniteits-programma

Een affiniteitsprogramma versterkt de beleving van jouw product of dienst. Bijvoorbeeld door service overstijgende of lifestyle georiënteerde meerwaarde te bieden. Hierdoor bouw je aan de emotionele binding met jouw klanten. Wanneer dit tot stand komt identificeren klanten zich graag met jouw merk. Zij voelen zich intrinsiek overtuigd om voor jouw merk, product of dienst te blijven kiezen.

Affiniteitsprogramma

Een affiniteitsprogramma versterkt de beleving van jouw product of dienst. Bijvoorbeeld door service overstijgende of lifestyle georiënteerde meerwaarde te bieden. Hierdoor bouw je aan de emotionele binding met jouw klanten. Wanneer dit tot stand komt identificeren klanten zich graag met jouw merk. Zij voelen zich intrinsiek overtuigd om voor jouw merk, product of dienst te blijven kiezen.

Engagementprogramma

Een engagementprogramma versterkt de betrokkenheid van jouw klanten. Bijvoorbeeld door online platformen, communities en klantenpanels. Door het klantcontact te intensiveren ontstaat een hechtere band en leer je ambassadeurs kennen. Enige passie en gevoel van verbondenheid met het merk bestaat vaak al. Door dit programma wordt dit verder versterkt en optimaal benut.

Engagement programma

Een engagementprogramma versterkt de betrokkenheid van jouw klanten. Bijvoorbeeld door online platformen, communities en klantenpanels. Door het klantcontact te intensiveren ontstaat een hechtere band en leer je ambassadeurs kennen. Enige passie en gevoel van verbondenheid met het merk bestaat vaak al. Door dit programma wordt dit verder versterkt en optimaal benut.

Wil jij starten met Loyalty Marketing?

Download dan 10 tips van onze Loyalty Experts

Op welke vlakken bieden wij ondersteuning?

Concept

Ieder succesvol loyaliteitsprogramma start met een goed doordacht concept. Het programma moet namelijk passen bij de businesscontext van de organisatie. We ontwikkelen geen dertien in een dozijn, maar een maatwerk programma dat écht het verschil maakt. Aan de hand van onze methodiek concretiseren we alle succesbepalende onderdelen. Met onze opgebouwde kennis en ervaring behoeden we je voor valkuilen en leggen we best-practices aan je voor.

Creatie

Het concept vormt de briefing voor de creatie. Door de creatie komt het concept tot leven. We ontwikkelen het design en produceren creatieve content en alle noodzakelijke copy. Waar gewenst werken we hierbij samen met vaste partners van jou als opdrachtgever. Ook zorgen we voor de samenstelling van het benefit-assortiment en maken we afspraken met leveranciers. Onze projectmanagers organiseren alles wat nodig is.

Implementatie

Onze technische specialisten zorgen voor de implementatie van het programma. Hierbij configureren we ons loyalty platform en maken we koppelingen tussen systemen. We zorgen ervoor dat je het beste haalt uit de technologieën die wij en onze partners aanbieden. Daarnaast richten we dashboards en een servicedesk in. Pas na zorgvuldig testen, door ons team en eventueel jouw klanten, lanceren we het programma. Ready for take-off!

Platform

Ons loyalty platform is de motor voor vele loyaliteitsprogramma’s. Het is speciaal ontwikkeld voor de ondersteuning van uiteenlopende programma’s. Het platform is daarom modulair opgebouwd. Zo zijn er diverse modules om klantinzicht te verzamelen en om klantgedrag te stimuleren en belonen. Het heeft alles in zich om het meeste uit jouw klanten te halen.

Support

Als je een loyaliteitsprogramma inzet, dan wil je dat dit het gewenste loyaliteitseffect oplevert. Daarom ondersteunen we jou in de praktijk. We zorgen dat datastromen soepel en veilig verlopen, dat we steeds weer nieuwe effectieve campagnes versturen en dat we vragen van deelnemers tijdig beantwoorden. Daarnaast monitoren we de voortgang en optimaliseren we waar nodig. Zo bouwen we samen doorlopend aan het verbeteren van klantloyaliteit.

Fulfilment

De juiste benefits vormen een trigger voor gedragsverandering. Wij ontzorgen bij de samenstelling van een aansprekend assortiment, de inkoop en het fulfilment. Ons uitgangspunt is dat de benefits moeten passen bij het programma. We zorgen voor relevante cadeaus, belevenissen en voordelen bij derden. Push je liever eigen producten of services? Ook dit kan onderdeel zijn van het assortiment.

Support

Als je een loyaliteitsprogramma inzet, dan wil je dat dit het gewenste loyaliteitseffect oplevert. Daarom ondersteunen we jou in de praktijk. We zorgen dat datastromen soepel en veilig verlopen, dat we steeds weer nieuwe effectieve campagnes versturen en dat we vragen van deelnemers tijdig beantwoorden. Daarnaast monitoren we de voortgang en optimaliseren we waar nodig. Zo bouwen we samen doorlopend aan het verbeteren van klantloyaliteit.

Fulfilment

De juiste benefits vormen een trigger voor gedragsverandering. Wij ontzorgen bij de samenstelling van een aansprekend assortiment, de inkoop en het fulfilment. Ons uitgangspunt is dat de benefits moeten passen bij het programma. We zorgen voor relevante cadeaus, belevenissen en voordelen bij derden. Push je liever eigen producten of services? Ook dit kan onderdeel zijn van het assortiment.

Enkele organisaties die wij ondersteunen bij hun loyaliteitsprogramma

B2B
Loyalty Program
Loyaliteitsprogramma voor bloemisten
Voor bloemenexporteur Hoek Flowers heeft Dunck een tweeledig loyaliteitsprogramma ontwikkeld om klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.
Verenigingen
Loyalty Program
Voordeelprogramma voor leden
Dunck heeft voor Vakbond FNV het programma Ledenvoordeel FNV ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de uitvoering en doorontwikkeling van het programma.
B2B
Loyalty Program
Spaarprogramma voor frituristen
Voor snackfabrikant Vanreusel heeft Dunck een inventief spaarprogramma ontwikkeld om klanten beter te leren kennen en een nieuw direct marketingkanaal te ontsluiten.
Concept

Ieder succesvol loyaliteitsprogramma start met een goed doordacht concept. Het programma moet namelijk passen bij de businesscontext van de organisatie. We ontwikkelen geen dertien in een dozijn, maar een maatwerk programma dat écht het verschil maakt. Aan de hand van onze methodiek concretiseren we alle succesbepalende onderdelen. Met onze opgebouwde kennis en ervaring behoeden we je voor valkuilen en leggen we best-practices aan je voor.

Creatie

Het concept vormt de briefing voor de creatie. Door de creatie komt het concept tot leven. We ontwikkelen het design en produceren creatieve content en alle noodzakelijke copy. Waar gewenst werken we hierbij samen met vaste partners van jou als opdrachtgever. Ook zorgen we voor de samenstelling van het benefit-assortiment en maken we afspraken met leveranciers. Onze projectmanagers organiseren alles wat nodig is.

Implementatie

Onze technische specialisten zorgen voor de implementatie van het programma. Hierbij configureren we ons loyalty platform en maken we koppelingen tussen systemen. We zorgen ervoor dat je het beste haalt uit de technologieën die wij en onze partners aanbieden. Daarnaast richten we dashboards en een servicedesk in. Pas na zorgvuldig testen, door ons team en eventueel jouw klanten, lanceren we het programma. Ready for take-off!

Support

Als je een loyaliteitsprogramma inzet, dan wil je dat dit het gewenste loyaliteitseffect oplevert. Daarom ondersteunen we jou in de praktijk. We zorgen dat datastromen soepel en veilig verlopen, dat we steeds weer nieuwe effectieve campagnes versturen en dat we vragen van deelnemers tijdig beantwoorden. Daarnaast monitoren we de voortgang en optimaliseren we waar nodig. Zo bouwen we samen doorlopend aan het verbeteren van klantloyaliteit.

Ieder succesvol loyaliteitsprogramma start met een goed doordacht concept. Het programma moet namelijk passen bij de businesscontext van de organisatie. We ontwikkelen geen dertien in een dozijn, maar een maatwerk programma dat écht het verschil maakt. Aan de hand van onze methodiek concretiseren we alle succesbepalende onderdelen. Met onze opgebouwde kennis en ervaring behoeden we je voor valkuilen en leggen we best-practices aan je voor.

Het concept vormt de briefing voor de creatie. Door de creatie komt het concept tot leven. We ontwikkelen het design en produceren creatieve content en alle noodzakelijke copy. Waar gewenst werken we hierbij samen met vaste partners van jou als opdrachtgever. Ook zorgen we voor de samenstelling van het benefit-assortiment en maken we afspraken met leveranciers. Onze projectmanagers organiseren alles wat nodig is.

Onze technische specialisten zorgen voor de implementatie van het programma. Hierbij configureren we ons loyalty platform en maken we koppelingen tussen systemen. We zorgen ervoor dat je het beste haalt uit de technologieën die wij en onze partners aanbieden. Daarnaast richten we dashboards en een servicedesk in. Pas na zorgvuldig testen, door ons team en eventueel jouw klanten, lanceren we het programma. Ready for take-off!

Als je een loyaliteitsprogramma inzet, dan wil je dat dit het gewenste loyaliteitseffect oplevert. Daarom ondersteunen we jou in de praktijk. We zorgen dat datastromen soepel en veilig verlopen, dat we steeds weer nieuwe effectieve campagnes versturen en dat we vragen van deelnemers tijdig beantwoorden. Daarnaast monitoren we de voortgang en optimaliseren we waar nodig. Zo bouwen we samen doorlopend aan het verbeteren van klantloyaliteit.

Download nu!

10 tips om te starten met Loyalty Marketing

  • Krijg handige tips om te starten met loyaliteitsmarketing
  • Ontdek hoe jij bestaande klanten kan behouden
  • Kom te weten hoe jij de klantrelatie verder ontwikkelt 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Bel of je mail je ons liever? Dat kan natuurlijk ook! 

Solliciteren

Doe hieronder snel jouw sollicitatie. Door je gegevens achter te laten weten wij wie jij bent en kunnen wij contact met je opnemen. Binnen 14 dagen nemen wij jouw sollicitatie in behandeling.