Spaarprogramma

De klant krijgt spaarpunten wanneer hij door u gewenst gedrag vertoont. Deze kan hij verzilveren voor een beloning. Dit kunnen cadeaus of voordelen zijn. U kunt diverse loyaliteitsdoelen bereiken en bouwt aan rationele binding.

Samen met u bepalen we welk gedrag we willen stimuleren. Vervolgens ontwikkelen we het spaar- en verzilvermodel, het beloningspakket, de communicatiedragers en het financieel model. Met aandacht voor het spaarbereik per klantsegment. Verder maken we inzichtelijk met welk systeem u kunt werken, hoe we dit koppelen aan uw data en hoe resultaten gerapporteerd worden. We kunnen dit programma voor u implementeren en beheren. Inclusief logistiek proces, het sluiten van deals en doorontwikkeling.

Het resultaat

U bouwt specifieke klantkennis op en kunt een diversiteit aan gewenst gedrag stimuleren. Denk hierbij aan herhalingsaankopen, verbreding van het aankooppatroon, selfservice, response, etc. U creëert gerichte loyaliteit.

Case

AccorHotels programma optimalisatie

AccorHotels wilde de impact van haar programma vergroten door benefits en contactmomenten beter aan te laten sluiten bij de behoeften van hotelgasten. Wij voerden klant- en stakeholderonderzoek uit. Zo kwamen we tot quickwins en strategische verbeterrichtingen voor het programma.

naar case

Overzicht van cases

UNICEF loyaliteitsonderzoek

lees
AccorHotels programma optimalisatie

lees
Nederlandse Energie Maatschappij – Loyalty Plan

lees
Longfonds Welkomstcyclus Donateurs

lees
Ledenvoordeel FNV

lees

Enkele Loyalty Program cases

Artikel op Loyaltyfacts.nl

Belonen van Engagement

Klanten belonen voor hun ‘engagement’, een veel gehoorde term. Maar wat houdt dit eigenlijk precies in? Klanten belonen voor hun aankoopgedrag door middel van spaarpunten, is een fenomeen dat we al lang en goed kennen. De laatste jaren groeit echter de behoefte van zowel consumenten als het bedrijfsleven om klanten veel breder te belonen dan alleen op aankoopgedrag.…
Lees het complete artikel

Programmaveranderingen en merkentrouw

Bijna elke hotelketen heeft tegenwoordig een loyaliteitsprogramma waarbij de consument wordt beloond voor boekingen. De bedoeling is om op deze manier merkentrouw te creëren. Maar wat gebeurt er met die merkentrouw wanneer je het loyaliteitsprogramma tussentijds aanpast?…
Lees het complete artikel
Meer weten over spaarprogramma's? Neem contact op met Dunck.
Contact